30 Ocak 2013 Çarşamba

Baykuş Dövmeler!

Baykuş, kimilerine göre uğursuz bir hayvandan ibaret.
Bana göre ise; güzel sanatların ve sanatın sembolü.
Çok da etkileyici ve güzel bir canlı.

Son zamanlarda, bloğumu "baykuş dövmeler" aramasıyla bulanlar çoğalınca,

 baykuş

ben de aradıklarını kapsamlı bir şekilde bulabilmeleri adına,

 baykuş

bu yazıyı yazmaya ve görselleri paylaşmaya karar verdim. :)

 baykuş

Hem kadınların hem de erkeklerin ilgisini çekebilecek birçok baykuş dövme görselini
bu yazıda topladım..

 baykuş

Benim dövmem var mı diye soracak olursanız; halen yok..
Yıllarca dövme istiyorum deyip, bir türlü dövme yaptıramayanlardanım ben. :)

 baykuş

Vücudun farklı bölgelerine özel dövmeleri, meraklıları için gruplara ayırdım.

 baykuş

Sırt dövmeleri:

 baykuş

Büyük dövmelerden hoşlanan erkekler için.

 baykuş

Kanatları açık baykuş dövmelerini daha hoş buluyorum, kendi fikrimi belirtmeden geçemeyeceğim..

 baykuş

Renkli dövmelerin de zamanları renkleri solmasa keşke.

 baykuş

Kadınların sırtlarındaki ince ince işlenmiş güzel bir dövme,
özellikle derin sırt dekolteli gece elbiseleriyle çok iyi bir kontrast oluşturabiliyor.

 baykuş

Bazı kadınlar seksi, bazıları ise; sevimli dövmeleri tercih ediyor.

 baykuş

Sırtın tamamı yerine, tek bir omuz tarafını da tercih edebilirsiniz tabii ki,
sırtın tamamını kaplayan dövmeler yerine.

 baykuş

En çok beğendiğim baykuş sırt dövmesi, bu oldu, kesinlikle.
Etrafındaki çerçevesiyle hem nostaljik hem zarif görünüyor..

 baykuş

Dalına konmuş, zıpır bir baykuş da tercihiniz olabilir.

 baykuş

Romantik kişiliğinizi, kalplerle süslenmiş bir baykuş dövmesiyle de gösterebilirsiniz.

Ense ve Boyun Dövmeleri:

 baykuş

Güllerle bezenmiş bir baykuş dövmesi de oldukça dikkat çekici duruyor.

 baykuş

Baykuşlar söz konusu olunca, köstekli saatler olmazsa olmaz tabii ki.
Bu dövmenin de nostaljik havasını sevdim.

 baykuş

Uzun saçlı kadınlar için ensedeki dövmeler, dilendiği takdirde,
saçlarla kapatılabileceği için, doğru bir tercih aslında.

 baykuş

Özellikle küçük olanları, pek sevimli duruyor.

 baykuş

Erkeklerde boyun dövmeleri, asi bir görüntü elde etmek için birebir.
Ciddi görünmeniz gereken bir mesleğiniz yoksa; tercih edebilirsiniz.
Böyle bir dövmeyle, kadınların ilgisini çekeceğiniz şüphesiz.

Omuz / Kol Dövmeleri:

 baykuş

Bir dövmeyle yetinmem, diyenler için.
El yazısıyla, omuzdaki baykuş dövmesi birbirlerini çok güzel bir şekilde tamamlıyor.

 baykuş

Omuzdan başlayıp dirsek hizasını geçen dövmelerin,
çok güçlü bir izlenim verdiği bir gerçek.

 baykuş

Kurumuş, kırmızı sonbahar yapraklarıyla süslenmiş bir baykuş dövmesi görüyoruz,
yukarıdaki örnekte.
Ben yine de, omuz dövmelerinin, erkeklere daha çok yakıştığını düşünüyorum.

 baykuş

 Siyah renkli dövmelerin havası bir başka.

 baykuş

Omuz ve kola yaptırılan dövmelerin bir dezavantajı; kilo alıp verdikçe, görüntüsünün deforme olması, bence. Yani; kolunuz ince iken yaptırdığınız dövmenin etkisi, kilo almaya başladığınızda bozulabiliyor ve  kolunuzun sıkılığını yitirmesiyle, nahoş bir görüntü ortaya çıkabiliyor.

 baykuş

Kanatları açık mı kapalı mı baykuş tercih ettiğiniz, kişiliğiniz hakkında da ipucu verebilir.
Kanatları açık baykuşlar, daha öz güvenli, dışa dönük, hatta bazen agresif bir imaj yaratabilirken;
kanatları kapalı duran baykuşlar, daha içe dönük, ciddi ve ya düzenli bir kişi olduğunuza dair mesajlar verebilir.

 baykuş

Değişik şekillerle birleştirerek, baykuş dövmenize daha mistik bir hava da verebilirsiniz.

 baykuş

Avını yakalamak üzere, harekete geçmiş bir baykuş,
çevrenize gözdağı vermek isteğinde olduğunuzu gösterebilir.

 baykuş

Kara kalem etkisinde bir baykuş dövme.

 baykuş

Tribal formlarla birleştirilmiş baykuş dövme de neredeyse "ejderha" etkisinde.

 baykuş

Vitray havasında bir baykuş dövmesi.

 baykuş

Anahtar tutan baykuş dövmeler de fantastik filmleri hatırlatmıyor mu?

 baykuş

Bu baykuşta ise melankolik, hüzünlü bir hava var sanki.
Anlamlı gözlerle bakıyor..

 baykuş

Kanat bölümü, çizgisel desenlerle süslenmiş,
mor çiçeklerle bezenmiş bu baykuş dövmeyi oldukça beğendim.

 baykuş

Bu baykuş da pek masum bakıyor, oldukça renkli tasarlanmış.

 baykuş

Bu kaslı savaşçı baykuş da " Bana yaklaşanı fena yaparım.." diyor resmen.

 baykuş

Dalların arasından bakan bu baykuş ise; oldukça gizemli.

 baykuş

Yine kilit ve anahtar motifli bir baykuş dövmesi.

 baykuş

Mavi tonlarındaki bu baykuş dövme de ilginç görünüyor.

 baykuş

Gözleri, anime karakterler gibi ışıl ışıl parlayan bu baykuş da oldukça sevimli.

 baykuş

Mor tonlarındaki bu baykuşun baş bölümü ise; fazla dairesel bence.
Uzak etkisi iyi, yine de.

 baykuş

Bu çiçeklerle bezeli, pembe renkli baykuşlar ise; fazla sevimli.
Aynı dövmeyle 70 / 80 yaşında olacağınızı da düşünmek gerekir, dövme yaptırırken.
Hızlı yaşasanız da genç öleceğinizin garantisi yok.
Ömür boyu taşımak isteyeceğiniz dövmeler yaptırmalısınız, illa ki yaptıracaksanız.

 baykuş

İlerleyen teknoloji sayesinde, artık dövmelerinizi sildirebiliyorsunuz ama
yine de biraz iz kalıyor ve hoş durmuyor, doğal olarak.

 baykuş

Dövmenizi sildirirseniz, daha sonra yerine başka bir dövme yaptırmanız gerekebilir.

Kol Dövmeleri:

 baykuş

Dövmenizi, çok görmeyeceğiniz bir yere yaptırmayı tercih ederseniz,
kolayca sıkılmazsınız.

 baykuş

Stilize bir baykuş dövmeyle, klasik bir baykuş dövme arasında,
aslında kocaman bir fark var: dövmeyi yaptıran kişinin hayata bakış açısı, duruşu.

 baykuş

Omuzdakilerden çok, dirsek bölümünden bileğe kadar uzanan dövmeler,
benim daha çok hoşuma gidiyor, açıkçası.

 baykuş

Yine baykuş denilince, akla gelenlerden: kasvetli, karanlık bir gökyüzü.

 baykuş

Burada "kuru kafa" deseni ile baykuş çok başarılı bir şekilde iç içe geçirilmiş.

 baykuş

"Kral baykuş" söyleminden, "taç" desenleri de işin içine girebilir.
Maske havasındaki, gözleri oyuk bu baykuş dövme,
oldukça havalı ama bir o kadar da ürkütücü duruyor.

 baykuş

Baykuşların sadece baş bölümünü, odak merkezi haline getirecek bir dövme de tercihiniz olabilir.

 baykuş

Sulu boya efektli bu baykuş dövme de oldukça hoş ama ben tercih etmezdim açıkçası.

 baykuş

Yine sulu boya efektli, sanki fırça darbeleriyle yapılmış gibi duran bir baykuş dövme.

 baykuş

İki kolda da aynı baykuş dövmenin olması, biraz fazla tekrar gibi geldi bana.
"Aduuket" yapmayacaksanız; gereksiz. :)

 baykuş

Böyle bir tercih, daha iyi olabilir, tabii ki kadınlar için.

 baykuş

Dantel gibi işlenmiş bu baykuş dövmeyi de çok sevdiğimi söyleyebilirim.

 baykuş

Kadın büstüyle birleştirilmiş, baykuş başlıklı bu dövme de oldukça mistik bir hava veriyor.

 baykuş

Mor rengin hakim olduğu, yer yer degrade geçişlerin olduğu bu dövme de hiç fena değil, bence.

 baykuş

Bu siyah dövmeyi "cool" buldum. :)

 baykuş

Kalp göbekli, romantik, çizgisel baykuş.

 baykuş

Tüylü şapkalı, kokoş baykuş dövme.

 baykuş

Ekose yelekli, bilge baykuş dövmesi.

Bilek İçi / El Üstü Dövmeleri:

 baykuş

Bu sarı çiçeklerle süslü baykuş dövmesini çok sevdim,
özellikle safran sarısı renkli hırkayla uyumunu çok sevdim.

baykuş

Bu koyu mor / kobalt mavi tonlarıyla, fıstık yeşilini birbirine çok yakıştırıyorum.

 baykuş

Mavi tonlarındaki bu baykuş da oldukça sevimli.

 bayuş

Yine bir baykuş ve anahtar birlikteliği.

 baykuş

Dalına oturmuş, sevimli kahverengi baykuş dövme.

 baykuş

Bu dövmeyi çok beğendim;
 elin tüm üst yüzeyini kaplayacak şekilde olması, hoş bir hava vermiş gerçekten.
Erkeklere, tavsiye edilir..

Göğüs Dövmeleri:

 baykuş

Erkeklere önerebileceğim en iyi dövme örneklerinden biri de bu.

 baykuş

O kadar acıya dayanamam diyenler için çizgisel olanı önerilir. :)

 baykuş

Yine bir baykuş ve köstekli saat kombinasyonu.

 baykuş

Bu yukarıdaki de yine erkeklere önerebileceğim, orijinal dövmelerden biri.
Tek kelimeyle; "bayıldım".

 baykuş

Bu da muhteşem bir dövme; etnik bir havası var;
sanki bir kabilenin savaşçı dövmesi gibi.
Renkleri çok iyi seçilmiş, gerçekten de.

 baykuş

Bu dövme de erkeklere özgü baykuş dövmeler arasındaki "favorim".
Mükemmel bence; yeri, duruşu, işçiliği, rengi: siyah ve kırmızı birlikteliği,
kalbin, işlenmiş bir mücevher gibi, kübik formlara ayrılmış olması..

 baykuş

Kadınlarda göğsünün üst bölümünü tamamen kaplayan dövmeleri, beğenemiyorum nedense.
Uzaktan hiç hoş durmuyor bence. Tercih meselesi, tabii ki, siz beğenebilirsiniz.
Küçük göğüslü olan kadınlarda daha iyi durduğunu söyleyebilirim yine de.

 baykuş

İnce çizgilerden yapılmış olan dövmeler, uzaktan dantel gibi duruyor, daha makul o yüzden.

 baykuş

Omzun ön bölümünden, dalıyla birlikte, göğse kadar uzanan bir baykuş dövmesi örneği.

 baykuş

Bu ilginç tipli "kokoş hanımefendi" baykuş, bikiniyle hoş durabilir..

Bel Dövmeleri:

 baykuş

Uzak doğu kültürünü anımsatan bu baykuş dövme, hiç fena gözükmüyor.

 baykuş

Bu dövme de hoş bir yere konumlandırılmış.

 baykuş

Bu dövmeye ise; bayıldım. Favorilerimden.
Kadınlara önerebileceğim en hoş dövmelerden birisi kesinlikle.
Hem çok alışılmış bir yerde değil hem de çok güzel görünüyor.

 baykuş

Belin yan bölümünü kaplayan bu büyük baykuş dövmesi de muhteşem duruyor.
Çok büyük olmasına rağmen; çok zarif duruyor.

 baykuş

Kafese kapatılmış bu baykuştan ise pek hoşlanmadım
ama farklı çeşitleri görmeniz adına, yine de paylaşıyorum.

 baykuş

Bu dövmeyi de beğendim ama sanırım kadın vücudunda daha iyi dururdu..

Bacak Dövmeleri:

 baykuş

Büyük sarı gözlü, beyaz kar baykuşu dövme.

 baykuş

Haçlı, kanlı, gotik baykuş dövme.

 baykuş

Gözünün akması hariç, güzel bir dövme diyebilirim.

 baykuş

Geyiklerden rol çalan baykuş dövmesi.

 baykuş

İri gözlü baykuş dövmesi.

 baykuş

Bu de şirin bir baykuş dövmesi.

 baykuş

Zümrüt benzeri taşlarla süslü bu baykuş dövmesi de güzel görünüyor.

 baykuş

Arka planda kulübe, hatta neredeyse orman manzaralı,
fazla realist bir baykuş dövme.

 baykuş

Bacağınızın tamamını, dövmelerle kaplamak ne derece iyi bir fikir bilemem ama
benzerine az rastlanacağı için çok orijinal duracağı kesin.

 baykuş

Yine anahtar ve kilit ile süslenmiş bir baykuş dövmesi.

 baykuş

Bacağın doğru bir yerinde bitirilmiş bu baykuş dövmesi, siyah jartiyer çorabıyla tamamlanmış.
Güzel bir görüntü ortaya çıkmış.

 baykuş

Keskin hatlara sahip bu baykuş dövmeyi de karizmatik buldum.

Ayak Bileği Dövmeleri:

 baykuş

Ayak bileğindeki dövmeler de feminen bir hava verdiğinden dolayı,
kadınlar tercih etmeli sadece, diye düşünüyorum.

 baykuş

Boyutları küçüldüğü zaman, daha hoş duruyorlar.

 baykuş

Bu dövmeyi de çok sevdim.

 baykuş

Bilekteki minicik baykuş dövme, en güzeli bence.

 baykuş

Ayak üzeri olan dövmeler de değişik görünse de her ayakkabı / sandalet ile uyumlu durmayabilir.

 baykuş

Yine bir Uzak doğu havası var bu dövmelerde.

 baykuş

Yukarıdaki örnek, ayak üzeri için olan baykuş dövmelerin en iyisi bence.

Umarım dövme meraklıları için hazırladığım bu bol görselli yazı,
fikir verici ve yararlı olmuştur.

Yorumlarınızı bekliyorum.

Herkese sevgiler,

Beril Öke Gülen

2 yorum:

  1. Çok güzel baykuş dövmeleri var. Çok beğendim paylaşımlarınızı. Bende kendi bloğumda dövme modelleri paylaşıyorum. Bloğuma uğrarsanız beni çok mutlu edersiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Ben de sizin bloğunuza uğradım. :)

      Sil

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)